Per què em presento amb En Comú Podem Santa Coloma de Gramenet?

Per començar pel principi diré que em dic Jonatan Fornés i sóc un colomenc que viu actualment a Singuerlín, tot i que vaig néixer i vaig passar la meva joventut al barri Llatí. Soc Educador Social de formació i la meva feina sempre ha estat relacionada amb el tercer sector, tot i que també vaig fer un postgrau en cooperació internacional i el màster en formació del professorat. Des de sempre he participat activament en diverses entitats de la ciutat, especialment de caire social, cultural i de cooperació i en els últims quatre anys he estat regidor a l’ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.

Entenc la implicació política com la defensa de drets de tots i totes, aquells drets que estan en perill o que no tenien reconeixement. Així, a nivell polític he treballat temes de feminisme, LGTBI i sobretot educatius, però sense deixar de banda el medi ambient, l’habitatge, la sanitat o els drets laborals. En definitiva, la justícia social.

Totes sabem que Santa Coloma va ser pionera a nivell educatiu, amb la immersió lingüística, i hem vist com en els últims anys les retallades de la Generalitat i la manca de planificació municipal posaven en perill un dels nostres principals pilars socials. La defensa del sector públic, però, va més enllà, i sempre he cregut que la gestió pública és una garantia de justícia per a la ciutadania, però també per a les treballadores i treballadors, als quals se’ls han de garantir tots els drets laborals amb unes condicions dignes. Podríem parlar del servei de neteja (l’antiga Limasa), el servei del SAD (la Fundació s.XXI) o de les escoles bressol, però també d’altres serveis que caldria municipalitzar per a que tornessin a mans de la ciutadania, com els de recollida de residus o els serveis funeraris.
Al meu parer, allò que ha de marcar, per tant, la vida política del futur equip de govern colomenc és l’honestedat, la transparència i el bon govern, és a dir, servir a la ciutadania donant resposta a les seves necessitats.

Actualment vivim immersos en un clima de crispació i d’immediatesa que no ajuda a poder parlar i debatre les coses amb la serenor necessària, motiu pel qual seguiré defensant amb contundència el diàleg, des del respecte a l’altre. Sempre m’he definit com internacionalista, i en conseqüència la lluita per banderes o fronteres no és la meva prioritat, ja que sempre m’he referenciat més amb una persona d’esquerres i treballadora de Granada, Sudan o Bangladesh que amb aquells que ens exploten, siguin d’aquí o d’allà. Això sí, sempre defensaré que tothom tingui els drets democràtics garantits, també els d’aquelles i d’aquells que pensen diferent a mi, des del respecte i el reconeixement mutu.

En definitiva, la meva Santa Coloma de Gramenet és aquella que defensa un parc verd i frondós per Can Zam, la que diu de forma clara i sense complexos No a la MAT, la que crida Sí se puede per garantir habitatges socials, aquella que combat el feixisme, o la que surt al carrer massivament participant a les concentracions feministes o en vagues generals. La meva Santa Coloma és una ciutat feta amb la gent i per la gent, des de la pluralitat i la reivindicació, i per això és important que aquesta Santa Coloma tingui veu a l’ajuntament.

I això és el que vull, o millor dit volem, perquè ho farem amb un equip capaç de liderar un projecte per millorar Santa Coloma, tenim idees, tenim programa, tenim projecte i tenim gent. En Comú, Podem guanyar Santa Coloma de Gramenet, i tu també ets part important, acompanya’ns!

Jonatan Fornés Martínez

Regidor de Gent d’Esquerres ICV-EUiA i Candidat d’En Comú Podem Santa Coloma a les eleccions municipals del 26 de maig.

Deixa un comentari